Doplatky a benefity poisťovní vyhlasujeme za TOP tému posledného obdobia, na ktorú pochopiteľne dostávame od vás denne mnoho otázok. Poďme si teda rozobrať ako to funguje a aké sú možnosti využitia príspevkov v našej súkromnej ambulancii.
Ako spomíname, naša ambulancia ja súkromná – znamená to, že nespolupracujeme so žiadnou poisťovňou (nemáme zmluvy s poisťovňami), takže k vašim platbám za ošetrenia nedostávame navyše doplatok od poisťovní ako u zmluvných lekárov.
Dôležitá poznámka – súkromný lekár neznamená nevyhnutne drahšiu variantu ošetrenia ako zmluvný zubár. Aj v zmluvných ambulanciách sa za ošetrenia platí, zubári si môžu cenu ošetrenia určovať na základe rôznych faktorov ako napríklad ceny používaného materiálu, platy personálu, vybavenie ambulancie, poloha ambulancie atď.. Pri výbere svojho zubára teda odporúčame pacientom nezavrhnúť súkromné ambulancie, nezľaknúť sa automaticky cien ale spraviť si menší prieskum a porovnať ceny v okolí.
Benefity na zuby od poisťovní:
Poisťovne po splnení podmienok pacientom poskytujú ročné finančné benefity na zuby, ktoré sú u pacientov pochopiteľne veľmi vyhľadávané. U nezmluvných poskytovateľov zdravotnej starostlivosti však nie je možné tieto konkrétne benefity uplatňovať. Nakoľko je aj naša klinika nezmluvný poskytovateľ, nie je možné požiadať poisťovňu o benefit. Existuje však alternatíva k benefitom, ktorej sa venujeme nižšie v článku.
Príspevky na výkon u nezmluvného poskytovateľa zdravotnej starostlivosti:
Ako sme už spomínali, „benefity na zuby“ nie je bohužiaľ možné uplatniť v našej klinike. V súkromných stomatologických ambulanciách (aj u nás) si však môžete uplatniť takzvaný príspevok na výkon – jedná sa o príspevok formou spoluúčasti na ošetrení. Nie je to však príspevok vo výške benefitu na zuby ako u zmluvného lekára, jeho výška sa odráža od výšky doplatku, ktorý poisťovne za daný úkon preplácajú zmluvnému zubárovi. Postup akým je možné o príspevok požiadať a čo je potrebné splniť sme pre vás spísali podľa príslušnej poisťovne. Prikladáme vám aj odkazy na webové stránky poisťovní a na tlačivá žiadostí (Union, VZSP).
UNION:
Všetky informácie: https://www.union.sk/osetrenie-u-nezmluvneho-lekara/
Žiadosť si môžete stiahnuť na stránke.
Vzor žiadosti, ktorú nájdete online:
Prvú stranu vypisuje pacient, druhú stranu Vám vypíšeme my.
Postup:
- Vytlačte si žiadosť, vypíšte prvú stranu
- Prineste žiadosť na vstupnú registráciu alebo preventívnu prehliadku, na ktorých Vám kontrolujeme stav chrupu a vieme rovno spísať aké ošetrenia potrebujete. Vypíšeme Vám všetky ošetrenia ktoré budú predpokladané nie len jedno nasledujúce. Ak prinesiete žiadosť na vstupnú registráciu alebo preventívnu prehliadku, nebude Vám účtovaný administratívny poplatok. Ak budete chcieť vypísať žiadosť mimo termínu, bude Vám účtovaný poplatok v zmysle nášho platného cenníku vo výške 10,00 Eur.
- Tlačivo následne odošlete do poisťovne a oni Vám pošlú vyjadrenie o schválení – poisťovňa má 20 dní na schválenie príspevku od jej doručenia na ich centrálu, ošetrenie nemôžete absolvovať skôr ako máte schválený príspevok lebo Vám ho nepreplatia, prosíme aby ste si termíny odsledovali vo vašom záujme sami.
- *Ak ste poisťovni nedoručili potvrdenie o preventívnej prehliadke, pošlite ho so žiadosťou. Potvrdenie Vám radi vystavíme pri návšteve.
- Na termíne v našej ambulancii si vezmete pokladničný doklad a vyžiadate si výpis z ošetrenia, ktoré po ošetrení pošlete do poisťovne
- Poisťovňa má 20 dní na vyjadrenie a poslanie príspevku
DÔVERA
Všetky informácie: https://www.dovera.sk/poistenec/benefity/vsetky/prispevok-az-80-u-nezmluvneho-lekara
Postup:
- Po ošetrení si zoberiete pokladničný doklad a vyžiadate si výpis z daného ošetrenia
- Do 30 kalendárnych dní, najneskôr však do 31.12. daného roku doručíte doklady o zaplatení a výpis z ošetrenia do Elektronickej pobočky MojaDôvera, kde musíte byť zaregistrovaný a prihlásiť sa alebo odnesiete doklady do pobočky Dôvery, prípadne odošlite poštou.
- *Ak ste poisťovni nedoručili potvrdenie o preventívnej prehliadke, pošlite ho s výpisom z ošetrenia. Potvrdenie Vám radi vystavíme pri návšteve.
- POZOR!!! Nežiadať o príspevok prostredníctvom mobilnej aplikácie, kde nájdete MDDr. Kristínu Hrdličkovú s pracoviskom Heyduková! Prostredníctvom mobilnej aplikácie žiadajú len pacienti chodiaci k zmluvnému lekárovi, my sme súkromná klinika. Pani doktorka Hrdličková je evidovaná ako vedecký zamestnanec nemocnice Heyduková, preto ju ukazuje v aplikácií dôvera. Tento postup žiadosti o benefit sa však nedá uplatniť.
VŠZP
Peňaženka zdravia – nie je možné využiť v našej klinike iba U ZMLUVNÝCH lekárov
Všetky informácie: https://www.vszp.sk/poistenci/zdravotna-starostlivost/poskytovanie-prispevkov-uhradu-zs-uhrada-spoluucasti-poistencovi.html
Link na žiadosť: https://www.vszp.sk/files/tlaciva/ziadost-poskytnutie-prispevku-uhradu-zdravotnej-starostlivosti_04_2018.rtf
Postup:
- Vytlačiť žiadosť a vyplniť údaje, ktoré vypisuje pacient
- Prineste žiadosť na vstupnú registráciu alebo preventívnu prehliadku, na ktorých Vám kontrolujeme stav chrupu a vieme rovno spísať aké ošetrenia potrebujete. Vypíšeme Vám všetky ošetrenia ktoré budú predpokladané nie len jedno nasledujúce. Ak prinesiete žiadosť na vstupnú registráciu alebo preventívnu prehliadku, nebude Vám účtovaný administratívny poplatok. Ak budete chcieť vypísať žiadosť mimo termínu, bude Vám účtovaný poplatok v zmysle nášho platného cenníku vo výške 10,00 Eur.
- Odneste žiadosť do pobočky VSZP alebo pošlite poštou
- *Ak ste poisťovni nedoručili potvrdenie o preventívnej prehliadke, pošlite ho so žiadosťou. Potvrdenie Vám radi vystavíme pri návšteve.
- Čakáte na schválenie žiadosti od poisťovne
- Ošetrenie môžete absolvovať až po schválení žiadosti
- Na termíne v našej ambulancii si vezmete pokladničný doklad a vyžiadate si výpis z ošetrenia, ktoré po ošetrení pošlete do poisťovne
- Poisťovňa má 45 dní po doručení dokladov o úhrade na uhradenie príspevku
Najčastejšie dôvody zamietnutia žiadosti:
- Ošetrenie pred schválenou žiadosťou
- Výkon, na ktorý nie je nárok v rámci verejného zdravotného poistenia – existujú výkony, ktoré poisťovňa neprepláca
- Máte dlh voči zdravotnej poisťovni
- Nepredložíte požadované doklady
@K-DENT, s.r.o.